Alegerea unor cuvinte cheie potrivite reprezinta primul pas inainte de optimizarea on page si off page a site-ului web in scopuri SEO. Cu ajutorul informatiilor de mai jos vei intelege importanta cuvintelor cheie pentru referentierea naturala.
Ce reprezinta aceste cuvinte cheie in SEO?
Cuvinte cheie in SEO sunt cuvinte sau fraze cheie care se gasesc in continutul tau. Aceste cuvinte cheie le permit internautilor sa gaseasca site-ul tau atunci cand fac o interogare pe un motor de cautare. Aceste interogari sunt, in general, alcatuite din 2 pana la 5 cuvinte. Un website perfect optimizat pentru SEO va permite motoarelor de cautare sa il inteleaga si va facilita clasarea sa pentru aceste cuvinte cheie.
Trebuie sa cunosti termenii pe care utilizatorii il folosesc pentru a cauta serviciile, produsele pe care le oferi. In caz contrar, acestia vor ajunge pe alte pagini afisate de motorul de cautare. Efectuarea unei cercetari a cuvintelor cheie iti va ajuta site-ul sa se pozitioneze deasupra concurentei.
Cautarea cuvintelor cheie pentru SEO reprezinta un proces complicat care implica erori si incercari deopotriva dar unele elemente de baza sunt usor de inteles.
Cuvinte cheie de coada lunga
Este interesant sa iti pozitionezi site-ul pe cuvinte cheie ce au 500 sau chiar 5000 de cautari zilnice insa realitatea este diferita. Acesti termeni de cautare reprezinta sub 30% din cautarile facute pe web. Restul de 70% se regasesc in ceea ce poarta denumirea de coada lunga a cautarilor. Un cuvant cheie long tail poate reprezinta doar 10 cautari pe zi sau pe luna insa, luate impreuna pot reprezenta un volum mai mare decat cel al cuvintelor cheie generice.
Numeroase studii au aratat ca, de cele mai multe ori, cuvintele cheie cu coada lunga se convertesc mai eficient decat interogarile mai generice. Motivul este urmatorul: aceste interogari sunt introduse mai tarziu in ciclul de cumparare/conversie. Spre exemplu, o persoana care cauta “pantofi dama” se afla cel mai probabil doar la inceputul procesului de cumparare – cauta informatii – drept urmare inca nici nu se gandeste sa cumpere ceva. Pe de alta parte, daca cautarea este una de genul “adidasi skechers marimea 37” sau “adidasi skechers ieftini”, persoana respectiva si-a ales deja modelul dorit si, prin urmare, este mult mai aproape de conversie.
Frecventa cuvintelor cheie
Repetarea unor cuvinte cheie intr-o pagina web trebuie masurata in mod corect. O pagina cu o repetare prea mare a unui cuvant cheie poate fi penalizata de catre un motor de cautare pentru spamming sau keyword stuffing. Un motor de cautare ar putea deduce ca incerci sa manipulezi algoritmul sau pentru a-ti imbunatati pozitia in rezultatele cautarii.
Un articol ar trebui sa contina in general intre 3 si 7 ori cuvantul cheie insa nu exista o regula absoluta. Numarul de cuvinte cheie care trebuie inserate depinde in mod esential de lungimea continutului. Este esential ca pagina, articolul sau textul sa fie scris pentru utilizator, nu doar pentru robotii motoarelor de cautare.
Proximitatea cuvintelor cheie
Acesta reprezinta un criteriu decisiv pentru referentiere si se refera la amplasarea cuvintelor cheie pe o pagina web in raport cu textul sau, in unele cazuri, in raport cu alti termeni cu inteles similar cu cuvantul cautat. Pentru motoarele de cautare, cuvintele cheie de proximitate pentru expresia “credite ipotecare” vor fi “credite ipotecare” presupunand ca aceasta cautare a fost facuta pentru expresia “credite ipotecare”.
Pozitia cuvintelor cheie
Pozitia cuvintelor cheie pe o pagina este importanta. Spre exemplu, inserarea cuvintelor cheie in eticheta de titlu sau in titlul (h1) unei pagini creste relevanta acesteia. Pentru unele motoare de cautare, unele cuvinte cheie intr-o ancora de hypertext poate face ca aceasta sa devina mai relevanta.
Cuvinte cheie pentru a imbunatati SEO
Cele mai bune practice SEO recomanda includerea cuvintelor cheie relevante intr-o serie de zone fierbinti pe site-ul tau. Acestea sunt titlul, descrierea meta, url-ul, h1, in corpul textuluisi pe ancorele link-urilor si fisierele de imagine. Prin impartirea cuvintelor cheie in grupuri mici, usor de gestionat, de cuvinte cheie conexe, vei reduce semnificativ volumul de munca, creand totodata pagini specifice, directionate. Spre exemplu, sa zicem ca ai un site e-commerce pentru animale de companie. Interesant ar fi sa creezi o grupare de cuvinte cheie pentru toate produsele legate de caini dupa care una pentru toate produsele legate de pisici si asa mai departe. Pasul urmator ar fi sa segmentezi fiecare grupare in subgrupe mici (cusca caini, zgarda pentru caini, jucarie pentru caini) dupa care in grupe si mai mici pentru fiecare produs in parte (cusca pentru caini din lemn, etc).
Atunci cand trebuie sa optimizezi o pagina pentru grupul de cuvinte cheie pentru nisa caini spre exemplu ar trebui sa le grupezi astfel:
- Cuvantul cheie in titlul paginii;
- Cuvantul cheie in URL;
- Folosirea cuvantului cheie si a variantelor acestora;
- Utilizarea cuvantului cheie in meta tag-uri, in meta descriere in special;
- Utilizarea cuvantului cheie ca text de ancorare in legaturile catre pagina tinta;
Intocmirea unei liste de cuvinte cheie este unul din primii si cei mai importanti pasi in optimizarea SEO a unui site. Cuvintele cheie reprezinta baza tuturor eforturilor tale de SEO si este important sa le acorzi timp pentru a determina care sunt cele mai relevante pentru internauti.